Søndag den 3. April, tidlig morgen, grå himmel og enkelte regndråber. Det var dagen for åbning af den nye sæson med standerhejsning og åbningsturnering. På trods af den lidt kølige morgen stillede 100 medlemmer op til en Texas scramble og gun start kl. 10. Inden da var der tilbud om morgenmad i Cafe Mulligan, og salget af lotterisedler var godt i gang. Det var lykkedes Sponsorudvalget ved Jens Vind Andersen og Niels Jørgen Knudsen at samle et imponerende antal præmier hos mange gavmilde sponsorer. Og en dygtig greenkeeperstab havde sørget for at banen stod flot og helt spilleklar. Der var dækket op til en forrygende start på sæsonen.

Med dobbeltstarter på 7 huller var det en udfordring for spillerne at skabe rimelig flow i spillet. Det lykkedes ganske godt, så de fleste hold klarede de 18 huller på godt fire timer. Tilbage i klubhuset ventede frokost og præmieuddeling for både turnering og lotteri. Turneringen fik følgende vindere:

Nærmest flaget:         Hul 7: Jørn Therkildsen 3,90 m. (holdet: Arne Petersen, Bjarne Kristensen og Kurt Barchager)

Hul 13: Steen Risum 8,0 m (holdet: Jens Vind Andersen, Karsten Vase Jnsen og Margit Nordfoss Knudsen)

Texas scramble holdturnering:

Nr. 1. Christian Bindslev, Charlotte Westhoff, Niels Abild, BirgitSøndergaard      -3 (67 slag)

Nr. 2. Jonas Ebdrup, Marco Bruno Lindby, Per Starup og Fritz Møller                 par (70 slag)

Nr. 3. John Sejer, Søren Jaksland, Ruth Jensen og Marianne Poulsen                   +2 (72 slag)

Nr. 4. Bo Westhoff Engerberth, Poul Henrik Pedersen, Preben Seerup og Svend Aage Stokholm  +2 (72 slag)

Det var et ganske overvældende antal og meget flote gevinster, der herefter kunne uddeles i lotteriet.

Da regnskabet for turnering og lotteri var gjort op, kunne vi konstatere, at Børneafdelingen på Holbæk Sygehus kan se frem til at modtage 23.750 kr. Udover dette kontante resultat af turneringen kunne de mange deltagere glæde sig over en hyggelig og god sæsonstart på Kirsebærholmen 2016

imageimageimage