Årets klubmesterskaber i slagspil i Holbæk Golfklub
I weekenden den 9. og 10. september blev der afholdt klubmesterskab i slagspil i Holbæk golfklub. 36 spillere stillede op i 6 forskellige rækker.
Efter massiv regn i dagene op til weekenden, lykkedes det efter hårdt arbejde klubbens greenkeeperstab at gøre banen spilleklar fra lørdag morgen,
Selvom vejrudsigten ikke så god ud for dagen, var det tørvejr, da de første spillere teede ud på hul 1 kl. 7.30 og alle spillere kom ind efter de første 18 huller uden at der kom vand fra oven, men sådan kom resten af dagen ikke til at se ud.
De sidste spillere i anden runde teede ud kl. 14.30 og nåede ikke længere end til hul 7, før en enig matchkomite og dommerudvalg kaldte spillerne ind – det regnede så kraftigt, at flere fairways og greens stod under vand.
Efter 2. runde blev klubmestrene i mid-age damer (som var de eneste, som nåede af spille to hele runder) samt mid-age herrer og juniorrækken kåret.
Søndag morgen kl. 08.00 teede de spillere, som skulle spille om dame-, herre- og herre A-række mesterskaberne, ud til 3. runde. Banen var stadig våd, men heldigvis blev denne runde afviklet over alle 18 huller og i tørvejr, men dog med en smule mere blæst end lørdag.
Efter et par meget tætte matcher, kunne mestrene (se nedenfor) kåres i klubhuset med overrækkelse af præmier og 3 hurra-råb og suset fra Kirsebærholmen.
Juniorrækken:

1. plads – Alexander Beck
2. plads – Kasper Weise Havshøi
3. plads – Jens Kristian Thysted
Selvom vi slap for regnvejr om søndagen, blev klubbens nye herremester våd efter den traditionelle tur i søen ved hul 18.