15. juli. Regler i Praksis

26. september  Udvalgsturnering.

25. oktober Cross Country turnering

24november. Generalforsamling.

Hold øje med HGK´s  hjemmeside når begivenhederne nærmer sig.

Nyt  handicapsystem pr. 1 januar 2021
Pr. 1.januar 2021 overgår vi til et nyt handicapsystem-WHS- world handicap system med ny beregningsmetode og nye begreber.

Senere på sæsonen får vi nyt materiale til selvstudie og information fra DGU.

Grundlæggende handler det om at man får sit handicap beregnet ud fra et gennemsnit af de 8 bedste scores ud af de sidste 20 scores.

I forbindelse med overgangen tager man de seneste 20 scores i scorearkivet, så det er derfor allerede en god ide at aflevere/selvindtaste scorekort, således at grundlaget for dit handicap pr 1.januar bliver mest retvisende.

Mere information omkring nyt handicapsystem vil komme i sensommeren 2020.

Handicapudvalget – banens rating (sværhed).
DGU har netop afsluttet rating af vores bane. Ratingen er faldet en smule. Det er primært p.g.a en lidt lavere rough (semi) og en bredere klipning.

Desuden har der været en ændring i rating systemet i forhold til vindpåvirkning, som hat gjort at den er 0,1-0,2 lavere generelt.

Pr 1.august vil den nye rating blive taget i brug.  Der foretages ændringer i golfbox og de eksisterende konverteringstabeller udskiftes, ligesom der vil blive opsat skema for de nye værdier for CR og Slope.

Sponserudvalget
Klubben har en vigtig indtægtskilde og stor glæde af vores sponsorer.

Udvalget søger nye medlemmer. Kontakt bestyrelsen.

Servicecenteret.
Headpro / forretningsfører Ole Rasmussen holder ferie i uge 29 og 30
Har du brug for kontakt til Sericecentreret kan du altid skrive til info@holbakgolfklub.dk

Regionsgolf
Regionsgolf blev i 2020, som andet golf, også ramt af Covid 19.

Holbæk deltog på de betingelser, som der blev sat af Region Øst.

Der skal lyde en stor tak til såvel holdkaptajner, spillere og vores restaurant Albatros, som har måtte leve med mange ændringer mm.

Trods alle ods for 2020, har Holbæk Golfklub 2 hold, som går videre til kvartfinalerne:

HOLD  B:  v/Søren Vestergaard og HOLD  D:  v/ Karin Dahl.

Held og lykke videre.

En tak til HGK, som tog alle 10 hold med, og undertegnede håber vi i 2021 kan fortsætte det gode samarbejde.

DBH

Søren Mygind og Anne-Liese Larsen

Sportsudvalget
Grundet Covid19 kan Danmarksturneringen ikke gennemføres med ude og hjemmekampe.

Derfor er formatet ændret til én kamp mod puljens øvrige hold og på neutral bane.

Holbæk deltager i herrerækken i 3. division og med to hold i kvalifikationsrækken. I seniorrækken spiller holdet i 2. division.

Resultatet af de to første spillerunder blev således:

3. division herrer (1. holdet) der består af:

Kenneth Märtensen, Christian Bindslev, Kasper Havshøi, Alexander Kristensen, Marcus Carlson, Rasmus Otto Jensen og Alexander Beck styret af holdkaptajn Ulrik Thysted vandt

7.5-4,5 over Ledreborg

og