Nyhedsbrev august 2022.

Da en del indlæg er sendt til redaktionen i PDF format, og af respekt for det arbejde der ligger i at sætter sådanne et indlæg op, ligger der en del indlæg som links.

Hjemmesidens tekstmodul har sine begrænsninger i de muligheder der er at sætte et oplæg sammen, så en PDF fil vil stå mere skarp 🙂

Hole in Ones.

12/7 hul 11 Marc Bretlau.

28/6 hul 13 Gitte Feldskov

Nyt fra Tirsdagsdamerne .

Tirsdagsdamer aug 2022

Pink Cup Turnering

TV-Cup 2022 – for ALLE klubbens kvindelige medlemmer !

Turneringen afvikles over 8 tirsdage fra 18/10-6/12 efter nedenstående konditioner:

Spil fra første tee kl. 9:30, hvor der reserveres tid i Golfbox. Lodtrækning 10 min før.

De 6 bedste resultater for hele perioden er tællende. Pointberegning sker efter placering ift. stableford scoren på hullerne 1-8 + 18.

Pointskalaen svarer til TD-turneringens Order of Merit.

Spillere, der ønsker at spille 18 huller, skal selv indberette sin score i Golfbox.

Scorekort afleveres i tirsdagsdamernes postkasse senest alle tirsdage kl. 17:00.

Hvis man ikke kan spille om morgenen pga. arbejde, er det muligt at spille uden for lodtrækningen og der skal så altid bookes tid i Golfbox og både spiller og markør skalspille med i TV-cup.

Turneringsfee er 100 kr. for hele perioden. Pengene dækker præmier og
indgravering i pokal og skal betales senest 1. spilledag – på MobilePay
til 24499112. Husk navn og medlemsnummer.

Afslutning og præmieoverrækkelse finder sted den sidste spilledag 6/12 ved en fælles match (over 9 huller) og frokost efterfølgende (for egen regning)

De foregående sæsoner har resultaterne været ført i Golfbox, hvor en liste over Leaderboard og Order of Merit har været tilgængelige. Det vil også være muligt i år, hvor Hanne giver en hjælpende hånd med indtastning i Golfbox.

Hilsen Jytte Clemmensen
j.clemme@live.dk

Sportsudvalget Orienterer.

Resultater fra de to sidste spillerunder i Danmarksturneringen:

Herre 1
Vinder lørdag over 7-5 over Harekær
Taber søndag 9-3 til Ledreborg
Holdet slutter som nr. 3 i puljen og specielt sejren over Harekær var flot, da der var hele tre afbud til kampen.

Herre 2
Taber lørdag til 5-7 til Værebro
Vinder søndag 8,5 – 3,5 over Midtsjælland
Holdet slutter som nr. 3 og er også næste år at finde i 5. division

Senior
Vinder lørdag over Sydsjælland
Taber søndag til CGC
Sejren over Sydsjælland holdt liv i håbet om at blive i 3. division, men Sydsjælland slår desværre Hedeland,
og dermed må holdet næste år spille i Kvalifikationsrækken.

Tak til alle holdkaptajner og hjælpere i forbindelse med afvikling af kampe på hjemmebane – jeres hjælpe
er uvurderlig.

/Pernille

Regionsgolf Orienterer .

REGIONSGOLF 2022

Da HGK gerne ser en bedre fordeling af de hold, som vi vil melde til Regionsgolf i2023, har koordinatorer indkaldt til møde i klubhuset d. 1. sept. 2022 kl. 17,00.

Vi har henstillet til nuværende holdkaptajner, at de gerne må tage de spillere med, som evt. ønsker at deltage som holdkaptajn eller blot har et godt forslag til Regionsgolfen.

Vil man deltage, bedes man melde det senest d. 29.08.22 til :

Fjordbakken15@gmail.com

Da HGK blot råder over en 18 huls bane, er det ikke muligt at vi har mere end de 10hold med, som vi har haft i 2022, men da klubbens gennemsnitlige alder ligger ret højt (omkr. 58 år) er det måske mest relevant med nogle senior, veteran og super senior Hold ?

Vi har i 2021 måtte melde et B hold fra, da vi ikke har specl. damer til holdet, og C + D holdene spiller stort set med spillere, der også kunne spille i seniorrækken.

Holbæk har generelt klaret sig flot i 2022 og vi har to hold, som har spillet sig i slutspillet.

VC4: vandt ¼ finalen over Køge og skal nu spille Semifinale d. 25. aug. mod Hørsholm i Rønnede.

SVB 5: vandt ¼ finalen over Køge og skal nu spille Semifinale d. 22. aug. mod Trelleborg i Vallø.

Held og lykke til begge hold!

De bedst hilsner fra Koordinatorer

Søren Mygind & Anne-Liese Larsen.

Baneudvalget orienterer.

Banen står skarpt trods en “let” tørke. Greenkeeperne arbejde på højtryk, og har brug for vores hjælp i dagligdagen for at nå sikkert rundt og klare de opgaver der ligger for dagen. Derfor opfordrer vi til at i kigger denne lille korte video gennem.

Pas på vores greenkeepere.

Husk man kan altid holde sig orienteret om arbejdet på og banens stand her

Turneringsudvalget orienterer .

Klubmesterskaberne nærmer sig og slagspilsdelen afvikles d. 27-28/8-22.

Tilmelding for alle hcp 36 eller under her .

Klubmesterskaberne i hulspil afvikles 17-18/9-22.

Tilmelding til KM i hulspil her.

Husk endvidere  Efterårs Fourball /v Ditlev Sport d. 9/10-22

og Cross Country by Mr. Team d. 30/10-22

Mix har overtaget Duffersday som er turneringen for spillere med Hcp 37 eller der over. Den afvikles d. 25/8-22.

Kom og prøv kræfter med en hyggelig 9 hullers turnering. Tilmelding her.

Shoppen orienterer.

Vi køre 25% rabat på lagervare. Der er på tøj (dog ikke Gavin green regntøj) sketchers sko og det udstyr som ikke forsætter i sortiment næste år.

Ny beboer på hul 12.

En lille unge titter jævnligt frem og er meget tillidsfuld på teested 12.