Fra holdkaptajn Søren Vestergaard har vi modtaget dette indlæg:

Lørdag den 19. september kørte Holbæks regionsgolfhold til Horsens. Holdet skulle bruge lørdagen til at prøvespille banen og efter en god middag og overnatning på Korning Kro lidt uden for Horsens skrev holdet sig ind til finalen 7.45 søndag morgen. Efter en sejr i Sjællandsfinalen over Mølleåens Golfklub i Trelleborg ugen før var Holbæk nu klar til Landsfinalen. Kampen skulle stå mod Vejle, som havde vundet Jyllands/Fynspuljen.

Banen var våd. Horsens golfklub ligger lavt, så alle hold spillede med løft og rens. A, B, C og D-rækkerne skulle alle afgøre mesterskaberne på banen, så vi slog ud fra hul fem, mens de andre grupper startede andre steder på banen. Solen skinnede hele dagen – også på Holbæks golfspil. Heidi afgjorde ret hurtigt sin damesingle med en storsejr på 7-6. I Foursome var Janus og Hanne storspillende og vandt også her ret hurtigt efter 14 huller. Ude på banen var de tre herresingler tætte matcher. Dog hældte to af dem til Vejles fordel, og det endte da også med knebne nederlag til Morten og Bo i 1. og 3. singlerne. I 2. singlen var Søren tre oppe med fire huller tilbage, men det kneb med at få lukket matchen. Først på andet sidste hul klappede det hele endelig og matchen endte 2-1. Hele holdet var med på banens hul tre, hvor tingene blev endeligt afgjort, og vi kunne følges på sejrsturen tilbage til klubhuset. Det samlede resultat blev 7-4.I klubhuset kunne holdet modtage pokalen og de velfortjente gavekort til en overnatning med golf på Gut Apeldör-resortet i Tyskland. Efter 11 matcher med kun et enkelt nederlag undervejs er Holbæk Golfklubs navn igen indgraveret på landspokalen. Holbæks navn er nu to gange på pokalen. Senest vandt klubben i 2002.

Holdet glæder sig til næste års sæson begynder, hvor vi bestemt tænker at ende i Landsfinalen igen.

LM-sejr

På billedet ses fra venstre Hanne Jaksland, Søren Vestergaard, Morten Aamann Poulsen, Janus Kjær, Heidi Gettermann og Bo Engelberth.