Klubmesterskaberne i Slagspil blev afholdt i weekenden d. 31/8 -1/9 hvor der om lørdagen skulle spilles 36 huller og om søndagen 18 mere for dem der klarede cuttet. I alt havde 43 spillere meldt sig til at kæmpe om titlen i de 9 forskellige rækker.

Om lørdagen skulle mestrene i Junior og Mid-age findes efter de 36 huller. Hos juniorerne skulle der findes en mester blandt de 6 drenge der kæmpede om titlen. Efter første runde have Rasmus Jensen lagt sig i spidsren i -4 et slag bedre end Jens Kristian Thysted et stykke foran resten af feltet. Jens Kristian holdt fast i det gode spil med anden runde i -5 mens Rasmus kom rundt i +4 hvilket gjorde Jens Kristian til mester i samlet -8 foran Rasmus i par med Simon Strobel på trediepladsen. Desværre havde ingen piger meldt sig til at kæmpe om titlen.

Der skulle også findes et par mester i Mid-age hvor 7 damer og 27 herrer skulle kæmpe om trofæet. Hos damerne løb Vibeke Bjerregaard Anderden sikkert med sejren mens der hos herrerne var mere kamp om det Lars Frøslev lagde ud med en runde i par efterfulgt af Morten Ebbesen +4 og Henrik Nielsen +5 alle i samme bold. Både Lars og Morten gik lidt dårligere i anden runden mens Henrik kom rund i +2 hvilket dog ikke var nok til at hente Lars’ forspring som endte med at vinde i samlet +4. Henrik blev nummer 2 i +7 og Morten fik trediepladsen i +11.

De 5 sidste mestre skulle først findes om søndagen efter endnu en runde. Hos damerne skulle Ann Sofie Madsen, Vibeke og Helle Kipling ud sammen i førerbolden mens den hos herrerne var det Rasmus og 2xAlexander Kristensen og Beck. A-rækken bestod den af Morten Holberg-Würtzner, Morten Grodal og Boje Lassen, B-rækken Per Bækgård, Jimmy Derosche og Marianne Poulsen og C-rækken søstrene Berit Roslind og Alice Knutzon samt Charlotte Westhoff.

Hos damerne havde Ann Sofie lagt sig i spidsen med en solid føring med 13 slag som hun om søndage yderligere udbyggede til 19 slag og blev klubmester i samlet +28 med Vibeke og Helle på de efterfølgende pladsen.

I herrernes førerbold var der lidt mere kamp om titlen da de 3 spillere lå indenfor 1 slag med Alexander K i spidsen i -1 og var også den der bedst kunne holde sammen på spillet i den sidste runde og kunne derfor løfte trofæet efter der var puttet ud på sidste green i samlet +1 foran Alexander B +3 og Rasmus +7.

I A-rækken var det også tæt indenfor 3 slag men ingen kunne hente Morten H-W der vandt med en margin på 6 slag, B-rækken spillede nettoslagspil og her var Per stabil hele weekenden og vandt sikkert med 20 slag til nr. 2 alle 3 runder bedre end HCP. I C-rækken som spille stableford lå de 3 spillere inden for 3 point men med en runde i 46 point stak Alice af fra de 2 andre og vandt med i alt 104 point for de 3 runder.

Stort tillykke til klubmestrene for 2019 og tak til alle der deltog.