Kære Alle

Der er postet en video og et opslag på Facebook der viser en masse bolde i vandkanten ved attende hul, og hvor Holbæk Golfklub beskyldes for at dumpe bolde ud i fjorden.

For 14 dage siden blev der ryddet op i søen ved hullet, og de fjernede dunhammer blev lagt langs vejen.

Stormen i torsdags kom fra nord, og den medførte så kraftig oversvømmelse at diget ud til Kirsebærholmen skulle repareres. Denne oversvømmelse har vasket nogle bolde fri. Samtidig medførte disse naturkræfter at bolde blev ført ned langs stranden og endte ved attende hul.

Ved daggry har greenkeeperne og jeg kigget på situationen og vi fandt 10 bolde. Der er ikke yderligere bolde der ligger i vandkanten.

Golfbolde har en stor værdi for os golfspillere og normalt er vores medlemmer hurtige til at samle disse op. Vores greenkeepere samler også bolde op når de samles af storme.

Desværre er denne lystfisker kommet os i forkøbet denne gang.

Holbæk Golfklub har et fint samarbejde med Holbæk kommune og følger en plejeplan der er udarbejdet sammen med dem.

Ole Rasmussen.