I den traditionsrige hulspilsturnering Captains Cup stillede 55 medlemmer op ved sæsonstart 2016. Lørdag den 3. September kunne den sidste match i turneringen spilles mellem de to, som havde kæmpet sig frem til finalen. Dysten skulle stå mellem Bjarne Kjærside og Thomas Fredborg Nielsen, og der blev lagt hårdt ud med en birdie af Thomas på hul 1. Det skulle dog vise sig at blive en meget jævnbyrdig match, som først blev afgjort på hul 17, hvor Bjarne kunne trække sig tilbage som sejrherre med 2-1.

Godt fightet  DSC_0223      og stort tillykke til begge.

Sideløbende med afvikling af finalen i Captains Cup blev der spillet en flagspilsturnering, hvor både deltagerne i Captains Cup og alle øvrige medlemmer af klubben var inviteret til at deltage. 42 deltagere havde taget udfordringen op til at spille denne særlige udgave af slagspil. Med løbende start var alle spillere på banen ved 11 tiden, og selv om vinden efterhånden friskede op, holdt det tørvejr. Første flag blev plantet på hul 14 og herefter begyndte flagene at stå tættere, jo nærmere man kom på hul 18. For 5 spillere var 18 huller bare ikke nok. Så de fortsatte ud på hul 1. Og her blev det så en tæt afgørelse, hvor Henrik Madsen kunne plante flaget på green, mens Hanne Daugaard nåede frem til kanten af greenbunkeren, og Mette Franch som nummer tre plantede flaget ved 150 meter mærket. Godt slået.

Undervejs i turneringen havde sponsor Gert Jørgensen VVS indlagt nærmest flaget på to huller.På hul 5 lykkedes det Freddie Brøndum med et superslag at lægge bolden 1,47 meter fra pinden, så han kunne efterfølgende hjemtage præmien på dette hul. På hul 7 skulle spillerne op mod en stadig stigende vind, så det var imponerende, at hele tre spillere kunne notere en afstand til flaget på dette hul. Med 4,27 meter til pinden var det dog sponsor Gert Jørgensen, der løb med præmien på hullet.

DSC_0226

Som en ekstra mulighed for at vinde præmier var der indlagt en stableford konkurrence i flagspilsturneringen. Flere spillere nåede at passere 36 point, men helt i toppen i denne match kom Hanne Jaksland, der imponerede med hele 40 stableford point. På anden pladsen var der lidt mer trængsel, idet hele tre spillere havde nået 38 point. Det blev dog Claus Beck, som tog 2. pladsen i kraft af bedre bagni. Tillykke med de flotte resultater til vinderne af denne konkurrence. Endelig sluttede vi af med en række klappepræmier doneret af sponsor og Niels Abild.

DSC_0229

Tak til sponsor og til spillerne for en god og sjov dag på Kirsebærholmen.

Sten Sjørslev

DSC_0220                  DSC_0221