[av_textblock size=” font_color=” color=” av_uid=’av-7em3sy’]

Overrækkelse af gavecheck til 3 af de 5 kvinder bag Camp Optur

I forbindelse med vores Åbningsmatch blev der via matchfee og lotteri indsamlet den nette sum af kr. 27.476,00 – ny rekord!

Hele beløbet var øremærket til Camp Optur, der er en sommelejr for overvægtige børn. Initiativet til Campen blev taget sidste år, hvor 5 meget dedikerede unge kvinder fra Enheden for Overvægtige Børn og Unge, Børneafdelingen Holbæk Sygehus gerne ville gøre noget ekstra for denne sårbare og udsatte gruppe af unge mennesker. De stiftede sammen en arbejdsgruppe under navnet “Leptos” (leptin: vægtregulerende hormon, der dannes i fedtvæv), og de er initiativtagere og primus motorer i hele arbejdet bag Camp Optur – og det på helt frivillig basis! Stor respekt for deres engagement.

Visionen med Camp Optur er “at tilbyde overvægtige børn og unge et frirum, hvor nogle af de tabuer, som de ofte kæmper mod i hverdagen, kan blive bekæmpet. En uge, hvor de kan mødes og skabe venskaber med ligesindede, der ligesom dem selv, kæmper med overvægten. En uge, hvor sund mad og bevægelse er i fokus, men hvor målebånd og badevægt er pakket væk!”

Ikke mindst grundet HGK’s donation er det i år muligt at øge deltagerantallet med 6 børn – fra 24 til 30 – samt opgradere faciliteterne. Jeg skal derfor overbringe alle Holbæk Golfklubs medlemmer og vores generøse og gavmilde sponsorer en stor og varm tak fra styregruppen, bestående af Claudia, Johanne, Louise, Maria, og Theresa  – 2 uddannede læger, 2 lægestuderende og en der er i gang med sin kandidatgrad i Ernæring og Kost på Københavns Universitet. Kun Claudia er stadig knyttet til Børneafdelingen på Holbæk Sygehus, men målgruppen af de deltagende børn og unge rekrutteres fra Enheden for Overvægtige Børn og Unge på Holbæk Sygehus.

Jørgen Buur og undertegnede forestod overrækkelsen af checken, der fandt sted i klubhuset i går eftermiddags ved en lille seance.

Poul Møller, formand for Sponsorudvalget, HGK.

[/av_textblock]