Årets Åbningsturnering blev i det dejlige forårsvejr igen et tilløbsstykke med over 100 tilmeldte spillere som blev fordelt på i alt 27 hold der skulle ud at dyste på de 18 huller i Texas Scramble.

Dagen startede som altid med at tilmeldingen til turneringen åbnede kl. 8 og dem der ville kunne købe morgenmad i restaurant Albatros. Kl. 9 blev årets standerhejsning af bestyrelsens repræsentant Morten Schou som fortalte lidt om de ny indkøb der var foretaget til pleje af vores golfbane samt det udfordringer som greenkeeperne har haft grundet oversvømmelserne. Herefter blev der sunget for af Helle Kipling mens Holbæk Golf Klubs flag og Dannebrog blev hejs.

De sidste tilmeldinger til turneringen blev foretage og de turnerings ansvarlige fik sammensat holdene i Golfbox så de næsten var lige stærke HCP-mæssigt. Turneringsleder Brian Madsen forklarede om dagens spil og de regler der måtte være i forbindelse hermed. Holdene blev kaldt op og sendt ud på de enkelte huller til Gunstart kl. 10:00. Turneringen forløb stille og roligt på trods af de mange spillere og var afviklet på knap 4½ time. Efter turneringens afslutning blev de 27 scorekort indtastet og vinderne blev fundet, udover præmie til de 4 bedste hold var der også nærmest flaget præmier på hul 3, 11 og 13.

Klubhuset blev pakket godt af en masse trætte spillere til den god gange Mørbradgryde fra restaurant Albatros. Efter spisningen gik vi i gang med at uddele de mange præmier til henholdsvis nærmest flaget, turneringen og lotteriet.

Vindere blev Pernille, Finn, Martin og Thomas som nu har vundet åbningsturneringen 3 år i træk.

Nærmest flaget blev vundet af

Hul 3: Erik Olesen 89cm   Hul 11: Martin Dahl 235 cm  Hul 13: Ingrid Vinding 146 cm

Derudover var der en masse glade klubmedlemmer der fik rigtigt fine lotteripræmier med hjem.

Indtægterne fra årets åbningsturnering går ubeskåret til Sclerose foreningen i Holbæk der blev indsamlet ca. kr. 32.000 hvilket igen var rekord.

En stor tak til alle vore sponsorer for gaverne til lotteriet og til Spar Nord som turneringssponsor.