Måge/Rosen pokalen 2019 blev i år afholdt i weekenden den 22/23. juni i et for Holbæk Golf Klub stille men fantastisk sommervejr.

Banen stod toptrimmet og klar til at tage imod de 44 tilmeldte og med det gode vejr var forventningerne til lave scores høje. Om det var de hurtigere og hårdere greens eller måske lidt drilske pindplaceringer der gjorde at banerekorderne ikke blev udfordret skal være uvist, dog blev det til nogle runder i 65 for herrerne og 68 for damerne. Banens stand blev rost af alle spillerne så stort cadeau til vores Greenkeepere.

Vinder af Rosenpokalen blev Caroline Fredensborg som sluttede med en par på 18. green, 1 slag bedre en de sidste 4 års vinder Christine Lindeblad der måtte nøjes med en Bogey efterfulgt af Stephanie Larsen som var yderligere 5 slag efter.

Mågepokalen blev vundet af Markus Wellemberg som kom fra baghjul og startede dagen ud i -1, 6 slag efter den førende Alexander Topgaard som desværre faldt helt sammen på 3. runde. Markus kom rundt for anden runde i træk i en 65 og var derfor tidligt i klubhuset i samlet -6. Her kunne han se de andre i topstriden stille og roligt falde fra og da førerbolden slog ud på 18. havde han et forspring på 2 slag. Med en Birdie på 18. lykkedes det for Jakob Skov Olesen at få andenpladsen alene 1 slag efter Markus og på tredjepladsen kom Magnus Lomholt, som havde gået i bold med Markus, yderligere 1 slag efter. Bedste Holbækker blev Alexander Kristensen på en delt femteplads i par for de 3 runder.

Mågepokalen og Rosenpokalen 2019 blev afsluttet med hyldest til vinderne med hurra’er og suset over Kirsbærholmen.