[av_layerslider id=’3′ av_uid=’av-774k20′]

[av_one_fifth first av_uid=’av-654o88′][/av_one_fifth]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-31e1ew’ admin_preview_bg=”]

Vores 2 sløjfer bruges hovedsageligt kun torsdage i begynder, junior og Mix regi.

Dog må man spille 1-8 + 18, hvis de opslåede regler følges.

Ellers spilles fra 1 tee med bekræftet tid i golfbox.

2 nye sløjfer

HISTORIK:

I 2014 blev der nedsat et lille udvalg, der skulle komme med et bud på, om det var muligt at oprette 2 officielle sløjfer, således at HGK fik 2 9-hullers baner. Det skulle i givet fald være fra hul 1-8 + 18, og hul 9-17. De 2 sløjfer skulle opmåles og berettige til handicapregulering for spillere med et handicap på min. 18,5.

De 2 baner er primært kommet i stand på opfordring fra Junior- og Begynderudvalget, men også GOF- og GOF’inder har kunnet benytte dem i prøveperioden i foråret 2015.

Prøveperioden har været succesfuld og de 2 sløjfer frigives nu til brug for alle klubbens spillere.

2 NYE SLØJFER KLAR TIL SPIL FRA FREDAG, DEN 9. OKTOBER 2015.

For ni:   1 –  8  – 18
Bag ni:  9 –  17

Der er fremstillet scorekort til brug for spillere der vælger at spille én af de to sløjfer.

Scorekort forefindes i skabet med glemte sager på øverste hylde til venstre inde i klubhuset.

Der kan ikke bestilles tid til sløjfen hul 9 – hul 17.

Spillere med min. handicap 18,5 kan reguleres op og ned.

FØLGENDE FLETTE-REGLER ER GÆLDENDE – SKAL FØLGES:

Sløjfe 1-8-18

Spillere i en bold, som har færdigspillet hul 8, og som ønsker at fortsætte fra 18. teested, må ikke slå ud, når der er en bold på vej fra 17. green, og der af én af spillerne i denne bold er blevet ringet med klokken, der findes ved 9. teested.

Har den bold der kommer fra 17. green ikke ringet med klokken, men har passeret punktet, hvor klokken er opsat, har bolden fortsat fortrinsret.

Bolden, der har færdigspillet Hul 8 og skal fortsætte til 18. teested, har pligt til at respektere og overholde ovennævnte gældende fletteregel.

Sløjfe 9 -17

Ingen bolde må starte fra 9.teested, uden forudgående aftale med sekretariatet.

REGLERNE FOR ’AT LUKKE I GENNEM’ GÆLDER OGSÅ PÅ HUL 18!

Skal dette nye forløb have en chance for at blive en succes, kræver det også, at ”lukke igennem” reglerne overholdes på hul 18.

Dvs:  – er én eller flere spillere i en bold i spil på hul 18 kommet i problemer og ikke umiddelbart kan finde sin bold, skal en ventende bold straks lukkes igennem.

Det er en gældende golfregel og skal respekteres af alle – også på hul 18.

De nævnte fletteregler er nye i Holbæk Golfklub. Erfaringsmæssigt tager det tid, at få indarbejdet nye tiltag.

Derfor appelleres til den enkelte spillers konduite og overbærehed ved afvigelser, som vil opstå i opstartsfasen. Hjælp gerne hinanden – giv råd og vejledning på en venlig måde. Tak!

Skulle der være ubesvarede spørgsmål omkring ovenstående er alle meget velkomne til at kontakte os pr. mobil eller e-mail.

God fornøjelse med de nye sløjfer.

[/av_textblock]

[/av_four_fifth]